0 Puisi Bulan Puasa Ramadhan 1433 H

Puisi Bulan Puasa Ramadhan 1433 H - Alhamdulillah , Setelah beberapa hari telah kita lewati dalam melaksanakan perintah Allah SWT , yang mana kita diperintahkan olehNya untuk berpuasa di Bulan Ramadhan 2012 ini . Bagi anda yang ingin menyejukkan hatinya , bisa melihat Puisi Karya teman teman yang satu ini , Kumpulan Puisi Bulan Puasa Ramadhan 1433 H :


Puisi Bulan Puasa Ramadhan 1433 H


Ucapan Ramadhan 2012

MADAH CINTA DAN BULAN RAMADHAN KU

Kali ini bulan ramadhan tiba lagi!
Seperti biasa ramai umat islam berpuasa...
Aku tidak pasti berapa ramaikah yang berpuasa kali ini...

Kadang-kadang aku terfikir...
Cuaca tidak menentu
Kadang-kadang panas dan kadang2 hujan
Kenderaan begitu sibuk dijalan raya kota
Manusia zaman ini begitu ligat bergerak kesana kesini
Masing-masing dengan usaha masing2 cuba mengejar kejayaan kehidupan....
Ada yang stress dan ada yang keletihan
Masih adakah yang sanggup berpuasa di bulan ramadhan ini..???
Masih adakah yang mahu membersih diri fikiran hati dan jiwanya den
gan berpuasa di bulan ramadhan..??

Entah..lah!
Aku pun tidak tahu...

Apa yang ku tahu ialah...
Bulan ramadhan sentiasa bakal tiba setiap tahun!
Selagi dunia belum kiamat!
-------------------------------


Tiada kata yang dapat terucap
Hati merasa malu
Dalam kalbu aku bisa menjerit Tuhan,
Batin menangis,
Betapapun dosa itu
Aku yakin KAU maha pengampun
Saat aku sedih
Hanya padaMulah aku cerita
Saat aku marasa sendiri
Aku yakin Kaupun bersamaku Tuhan
Aku rela saat ini jika harus menghadapmu
Jika ITU LEBIH BAIK
RidhoMUlah yang senantiasa aku harap
Maafkan dosaku Tuhan
Maafkan aku wahai semua hamba Allah yang ada dialam fana ini.
"Marhaban Ya Ramadhan"
Mohon maaf lahir dan bathin.


Sekian Saja Puisi Bulan Puasa Ramadhan 1433 H kali ini , semoga bermanfaat

Baca Juga : Pantun Lucu , Kata Kata Ucapan Menyambut Ramadhan , Lirik Lagu Momo Geisha Cobalah Mengerti
 

Bucu-Bucu Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates